okładka
okładka
strona główna w numerze kluby rowerowe kalendarium forum razem na rower galeria czytelników w następnym numerze regulaminy konkursów archiwum o nas redakcja reklama prenumerata sieć sprzedaży

skomentuj »
n.p.m.
partnerzy

trasymasy.pl

sportportal.pl

twojmedyk.pl

Reklama

pierwszy rower
strona główna >> 7/2018 >> Restrap: Torba podsiodłowa Restrap (14 litrów)

nowości

Widelec na opak

RST powraca do produkcji amortyzatorów typu upside-down, w których golenie dolne wsuwają się w górne. Jest to rozwiązanie,... »

Bikepacking z Crosso

Na razie ostrożnie, ale marka Crosso pojawia się w światku bikepackersów za sprawą kolekcji Zipper, na którą jak do tej pory... »

Extrawheel nowej generacji

Extrawheel to znana nie tylko polskim podróżnikom rowerowym nasza rodzima firma oferująca unikalną, jednokołową przyczepkę rowerową. Od... »

Powrót kosmitów

Topeak zaprezentował kolejne wcielenie swojego najbardziej wszechstronnego multitoola. ALiEN™ S (ang. obcy) posiada aż 31 funkcji, więc... »

Bycze manetki

Shimano Metrea, czyli topowa grupa osprzętu przeznaczona dla cyklistów miejskich i cykloturystów ma w swojej kolekcji wiele ciekawych... »

poradniki

Nie trać głowy

Niespełna trzy centymetry. Taką w przybliżeniu mają grubość ścianki większości rowerowych kasków. Tak niewiele i aż tyle chroni... »

Nowości


Restrap: Torba podsiodłowa Restrap (14 litrów)

 
Pochodząca z Wielkiej Brytanii (a dokładnie z Yorkshire, czym dumnie się chwali) rodzinna firma, w swych przeznaczonych do bikepackingu torbach podsiodłowych zastosowała ciekawe rozwiązanie. Zamiast jednej torby użyto zestawu – mocowanej na stałe uprzęży, w której z kolei umieszcza się jednostronnie zwijany drybag, czyli worek wykonany z nieprzemakalnego materiału, zwijany w żeglarskim stylu na jednym końcu. 14 litrów pojemności (do wyboru także wersja 8-litrowa) pozwala pomieścić całkiem sporo bagażu, a możliwość szybkiego zdjęcia torby z roweru ułatwia pakowanie, przeszukiwanie i rozpakowywanie ekwipunku. Uprząż wykonano ze sztywnego i wytrzymałego materiału Cordura 1000D. Instalowanie odbywa się jednorazowo: na sztycy znajduje się podwójne mocowanie na mocne rzepy, a pod prętami siodełka należy przełożyć dwa wzmocnione i usztywnione paski, których zadaniem jest utrzymanie całości ciężaru. Montaż nie wymaga użycia żadnych narzędzi, jest też bardzo prosty i intuicyjny. Brak stelaża wiąże się oczywiście z mniejszą sztywnością i skłonnością do „majtania” ekwipunkiem w czasie jazdy, ale testy praktyczne na trasach XC i – dla pewności – pumptracku nie wykazały znaczących problemów z zachowaniem obciążonego roweru (testowy bagaż ważył 5,5 kg). Po umieszczeniu drybaga w uprzęży należy spiąć dwa troki boczne (wsuwane bokiem klamry z magnesem) oraz trok kompresujący na szczycie sakwy (także wyposażony w magnes). Troki świetnie radzą sobie z kompresowaniem zawartości, a drybag bardzo dobrze trzyma się na swoim miejscu. Ponadto pod spodem znajduje się elastyczna linka, pod którą zmieścimy dodatkowy (odporny na błoto!) bagaż. 
Cena: 479,99 zł
 
Dystrybutor: bikepackers.com.pl
 
 


Zdjęcie: Restrap