okładka
okładka
strona główna w numerze kluby rowerowe kalendarium forum razem na rower galeria czytelników w następnym numerze regulaminy konkursów archiwum o nas redakcja reklama prenumerata sieć sprzedaży

skomentuj »
n.p.m.
partnerzy

trasymasy.pl

sportportal.pl

twojmedyk.pl

Reklama

pierwszy rower
strona główna >> 1 (11)/2009 >> Parkuj i jedź

nowości

Gravelowe buty

Mamy już gravelowe opony, ramy, torby, koła, hamulce, widelce, gravelowe stroje i należy tylko wypatrywać gravelowych bidonów i... »

Kawa dla kolarzy

Czy są wśród nas prawdziwi kawosze? Nie mam najmniejszych wątpliwości – w końcu, gdy w czasie rowerowego spotkania padnie temat... »

System antykapciowy

Schwalbe zaprezentowało kolejny system zastępujący dętki, czyli Urban Airless System. Dzięki specjalnej, termokurczliwej, poliuretanowej... »

Torba na rower

Tym razem prezentujemy nieco inną torbę – Accent wprowadził do sprzedaży niedrogi pokrowiec, który przyda się, kiedy rower musi... »

poradniki

Z bagażem na plecach lub… biodrach

Lekki, wszechstronny i wygodny. Właśnie taki powinien być dobry plecak rowerowy. Jeszcze lepiej, jeśli nie odczujecie jego obecności na... »

Zasłyszane odkopane


Parkuj i jedź

Ideą parkingów Park & Ride jest łączenie różnych środków transportu, najczęściej samochodu i pociągu, a w tym wypadku roweru i kolei

DĘBLIN. Przy dworcu kolejowym w Dęblinie na Lubelszczyźnie powstał pierwszy w Polsce parking tylko dla rowerów, typu Park & Ride (Parkuj i jedź).  Na parkingu swoje jednoślady mogą zostawić jednocześnie 164 osoby, gdyż tyle jest stojaków ustawionych w czterech rzędach. Warunkiem skorzystania z parkingu jest posiadanie ważnego biletu na pociąg.
Parking ma 215 metrów kwadratowych, wybrukowano go kostką betonową. Jest ogrodzony, oświetlony, a w przyszłości będzie również objęty monitoringiem. – Za pozostawienie roweru na parkingu jego właściciel nie ponosi żadnych opłat – informuje Paweł Chmielewski, dyrektor Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA w Lublinie.
Pomysł specjalnego parkingu dla cyklistów powstał w 2007 roku. Przeprowadzono wtedy analizę, z której wynikało, że zdecydowana większość pasażerów korzystających z usług kolei na parking w Dęblinie przyjeżdża rowerem. – Ludzie przypinali rowery gdzie się dało, głównie do płotu. Postanowiliśmy spełnić oczekiwania naszych klientów – wyjaśnia P. Chmielewski. Inwestycja kosztowała kolej 65000 złotych.
Ideą parkingów Park & Ride jest łączenie różnych środków transportu, najczęściej samochodu i pociągu, a w tym wypadku roweru i kolei. – W ten sposób chcemy zachęcić ludzi do korzystania z kolei poprzez umożliwienie im bezpiecznego pozostawienia własnego środka transportu na parkingu przy stacji kolejowej – tłumaczy Michał Wrzosek, rzecznik prasowy PKP SA.



Zdjęcie: Paweł Chmielewski