okładka
okładka
strona główna w numerze kluby rowerowe kalendarium forum razem na rower galeria czytelników w następnym numerze regulaminy konkursów archiwum o nas redakcja reklama prenumerata sieć sprzedaży

skomentuj »
n.p.m.
partnerzy

trasymasy.pl

sportportal.pl

twojmedyk.pl

Reklama

pierwszy rower
strona główna >> 1 (11)/2009 >> Parkuj i jedź

nowości

Widelec na opak

RST powraca do produkcji amortyzatorów typu upside-down, w których golenie dolne wsuwają się w górne. Jest to rozwiązanie,... »

Bikepacking z Crosso

Na razie ostrożnie, ale marka Crosso pojawia się w światku bikepackersów za sprawą kolekcji Zipper, na którą jak do tej pory... »

Extrawheel nowej generacji

Extrawheel to znana nie tylko polskim podróżnikom rowerowym nasza rodzima firma oferująca unikalną, jednokołową przyczepkę rowerową. Od... »

Powrót kosmitów

Topeak zaprezentował kolejne wcielenie swojego najbardziej wszechstronnego multitoola. ALiEN™ S (ang. obcy) posiada aż 31 funkcji, więc... »

Bycze manetki

Shimano Metrea, czyli topowa grupa osprzętu przeznaczona dla cyklistów miejskich i cykloturystów ma w swojej kolekcji wiele ciekawych... »

poradniki

Nie trać głowy

Niespełna trzy centymetry. Taką w przybliżeniu mają grubość ścianki większości rowerowych kasków. Tak niewiele i aż tyle chroni... »

Zasłyszane odkopane


Parkuj i jedź

Ideą parkingów Park & Ride jest łączenie różnych środków transportu, najczęściej samochodu i pociągu, a w tym wypadku roweru i kolei

DĘBLIN. Przy dworcu kolejowym w Dęblinie na Lubelszczyźnie powstał pierwszy w Polsce parking tylko dla rowerów, typu Park & Ride (Parkuj i jedź).  Na parkingu swoje jednoślady mogą zostawić jednocześnie 164 osoby, gdyż tyle jest stojaków ustawionych w czterech rzędach. Warunkiem skorzystania z parkingu jest posiadanie ważnego biletu na pociąg.
Parking ma 215 metrów kwadratowych, wybrukowano go kostką betonową. Jest ogrodzony, oświetlony, a w przyszłości będzie również objęty monitoringiem. – Za pozostawienie roweru na parkingu jego właściciel nie ponosi żadnych opłat – informuje Paweł Chmielewski, dyrektor Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA w Lublinie.
Pomysł specjalnego parkingu dla cyklistów powstał w 2007 roku. Przeprowadzono wtedy analizę, z której wynikało, że zdecydowana większość pasażerów korzystających z usług kolei na parking w Dęblinie przyjeżdża rowerem. – Ludzie przypinali rowery gdzie się dało, głównie do płotu. Postanowiliśmy spełnić oczekiwania naszych klientów – wyjaśnia P. Chmielewski. Inwestycja kosztowała kolej 65000 złotych.
Ideą parkingów Park & Ride jest łączenie różnych środków transportu, najczęściej samochodu i pociągu, a w tym wypadku roweru i kolei. – W ten sposób chcemy zachęcić ludzi do korzystania z kolei poprzez umożliwienie im bezpiecznego pozostawienia własnego środka transportu na parkingu przy stacji kolejowej – tłumaczy Michał Wrzosek, rzecznik prasowy PKP SA.



Zdjęcie: Paweł Chmielewski