okładka
okładka
strona główna w numerze kluby rowerowe kalendarium forum razem na rower galeria czytelników w następnym numerze regulaminy konkursów archiwum o nas redakcja reklama prenumerata sieć sprzedaży

skomentuj »
n.p.m.
partnerzy

twojmedyk.pl

sportportal.pl

trasymasy.pl

Reklama

pierwszy rower
pierwszy rower
strona główna >> 10/2017 >> Tam, gdzie kończą się Bałkany

nowości

Korkowe hamulce

Wiedzieliście, że do karbonowych obręczy można zastosować korkowe klocki hamulcowe? Właśnie takie okładziny proponuje Bontrager pod nazwą... »

Adapter Crosso

W korespondencji przychodzącej do redakcji często powtarza się pytanie o to, jak zamocować sakwy Crosso do bagażników o konstrukcji... »

Kask Robin Hooda

Znany i ceniony kask Roam firmy Met doczekał się nowej, limitowanej wersji kolorystycznej: Sherwood. To właśnie odcienie zieleni, występujące w... »

Kosmetyki na zakręty

Aż 36 agrafek musieli pokonać kolarze startujący w Giro d'Italia, by wspiąć się na słynne Cima Coppi. Dwóch z nich: Alberto Contador i... »

Koszulka lekko dopasowana

Kolory rzucające się w oczy, materiał najwyższej jakości, krój lekko dopasowany. Kto powiedział, że koszulki opracowane z myślą o... »

Trójkołowy składak

Osoby mające trudności z poruszaniem się na dwukołowym rowerze, które jednak nie chcą rezygnować z aktywności, mogą mieć spory... »

poradniki

Na jesienno-zimową pluchę

Pęd chłodnego powietrza dodatkowo potęguje uczucie przenikającego ciało zimna. Wie o tym każdy, kto choć raz zasmakował przejażdżki w zimne... »

Na szlaku >> Kreta


Tam, gdzie kończą się Bałkany

Maciej Kot
Silny wiatr w plecy pomagał nam w pierwszych dniach wycieczki

Nasz plan był prosty: jechać tam, gdzie da się uciec przed polską jesienią, gdzie w komfortowych warunkach da się spać w namiocie, a w trakcie dnia dziewczyny będą mogły poszaleć w ciekawych dla nich miejscach. Te cieplarniane warunki były wymagane z jednego ważnego powodu – pierwszy raz ruszaliśmy na rowery we czwórkę i po raz pierwszy z dwuosobową przyczepką.

Zmiana niby niewielka, ale nie chcieliśmy ani zbyt skomplikowanej logistyki na początek, która po nocnym lądowaniu kończyłaby się jazdą w nocy po krzakach, jak na Gran Canarii, ani konieczności wożenia ubrań na każdą możliwość pogodową, jak w Serbii.
Szczególnie zimny i deszczowy koniec lata w środkowej Europie sprawił, że odrzuciliśmy wszystkie opcje samochodowe oraz bliższe samolotowe i tydzień przed odlotem zarezerwowaliśmy bilety na wciąż jeszcze gorącą i słoneczną Kretę.
Helena, debiutujący, dziewięciomiesięczny członek ekipy, pod którego dostosowaliśmy plany, nie miała – jak się potem okazało – specjalnych wymagań ani obiekcji: wsadzona do samolotu – leciała, do przyczepki – jechała, a do namiotu – spała. Jej starsza o trzy lata siostra Milena, zaprawiona już w życiu obozowym, leciała z wielką nadzieją na codzienne kąpiele w morzu i zobaczenie najprawdziwszej różowej plaży, a radość na myśl o dzieleniu przyczepki z siostrą była niezwykle szczera i urocza.
Optymistyczni rodzice nabierali pewnych wątpliwości powoli: nie tak szybko da się przecież dodać wagę dzieci (ok. 28 kg) do wagi przyczepki (ok. 15 kg) i odchudzonego bagażu taty (ok. 12 kg). A po tym dodawaniu wątpliwości dotyczyły już tylko tego, po co dodawać dalej, bo przecież wodę, pieluchy, zabawki i tak trzeba będzie zabrać do pakownego wózka, a mama i tak będzie musiała wozić kilka kilogramów więcej niż zawsze.

Więcej: czytaj w numerze „Rowertouru”
 



Zdjęcie: Maciej Kot