okładka
okładka
strona główna w numerze kluby rowerowe kalendarium forum razem na rower galeria czytelników w następnym numerze regulaminy konkursów archiwum o nas redakcja reklama prenumerata sieć sprzedaży

skomentuj »
n.p.m.
partnerzy

trasymasy.pl

sportportal.pl

twojmedyk.pl

Reklama

pierwszy rower
strona główna >> 9/2008 >> Paweł Klimkowski zwycięzcą konkursu Galerii Plakatu AMS

poradniki

Nim będzie za późno

Zapewne pamiętacie te chwile, gdy Wasz rower był zupełnie nowy.  Jego lśniący lakier jeszcze nie nosił śladów po przebytych... »

Zasłyszane odkopane


Paweł Klimkowski zwycięzcą konkursu Galerii Plakatu AMS

AMS
nagrodzony plakat

Paweł Klimkowski zwyciężył w 8. edycji konkursu Galerii Plakatu, organizowanego w tym roku pod hasłem „Myśl rowerowo”. Zaprojektowany przez niego plakat będzie można zobaczyć na citylightach AMS w największych polskich miastach na początku przyszłego roku. 

Jury konkursu przyznało także 5 wyróżnień: Elżbiecie Kaszubie, Michałowi Jońcy, Januszowi Płachno, Szymonowi Prandziochowi oraz duetowi: Piotr Żarczyński i Jan Sikora.

- Wydaje się, że autorzy, którzy w ogromnej większości są ludźmi młodymi i sami jeżdżą na rowerze, tym razem szczególnie mocno zaangażowali się w pracę nad projektami. Jury miało naprawdę bardzo trudne zadanie – komentuje prof. Janusz Górski, kurator Galerii Plakatu.

Wybór pracy nagrodzonej główną nagrodą poprzedziła burzliwa dyskusja. Zwycięski plakat (którego głównym orędownikiem był Piotr Młodożeniec) podzielił jury na dwie połowy: zdecydowanych zwolenników i zdecydowanych przeciwników tej pracy. - Konsensus ułatwiła decyzja, że na citylightach pokazywane będą, oprócz nagrodzonej pracy, także dwa wyróżnione plakaty autorstwa Michała Jońcy i Elżbiety Kaszuby – przyznaje prof. Janusz Górski.

Paweł Klimkowski, zdobywca głównej nagrody, tłumaczy, że przystępując do projektowania miał w głowie hasło „rower rządzi na ulicy”. – Dlatego sięgnąłem po rozwiązanie znane z ulicznych graffiti, gdzie wizualizacją słowa „rządzi” jest często właśnie korona. Bez niej to byłby po prostu rower. Usunąłem także wszelki zbędne ozdobniki, najważniejszy jest przecież przekaz zawarty w haśle konkursowym.

Zasiadająca w jury Magdalena Cielecka, aktorka i rowerzystka, przyznaje, że zwycięski plakat nie był jej faworytem, ale podoba jej się pomysł i dowcip widoczny w tym projekcie. - Mam tylko nadzieję, że tak oszczędna formalnie czarno-biała grafika będzie widoczna w mieście. Plastycznie, koncepcyjnie jest to bardzo fajne, ale nie jestem pewna czy w pełni oddaje hasło „Myśl rowerowo”. Stawiałam raczej na projekty, które bardziej przyciągną uwagę przechodniów – mówi. - Cieszę się, że w finale konkursu znalazły się aż dwie prace, które nominowałam – moim zdaniem to właśnie one wyrażają to, co było zadaniem konkursowym – kolorowo, wesoło przekazują, że jazda na rowerze jest czymś fajnym i pozytywnym. 

Nagrodzone plakaty autorstwa Pawła Klimkowskiego, Michała Jońcy i Elżbiety Kaszuby zawisną na ulicach polskich miast na początku roku.

Dodatkowe nagrody ufundowało Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Wybrani przez jury uczestnicy konkursu trafią na „short listę” w eliminacjach do konkursu Young Creatives. Najlepsze zespoły wyłonione w polskich eliminacjach wyjadą do Cannes zmierzyć się z teamami z innych krajów. 

***

Galeria Plakatu AMS powstała w kwietniu 2004 roku. Projekt ma na celu rozbudzenie społecznego zainteresowania reklamą zewnętrzną i poprawę jej wizerunku poprzez promowanie dobrze zaprojektowanych plakatów. – W kolejnych edycjach podejmujemy ważne, aktualne tematy społeczne. Tym razem chcieliśmy zachęcić mieszkańców miast, aby przesiedli się na rower: Żyjemy w coraz bardziej zatłoczonych miastach i mamy mało czasu na aktywne spędzanie czasu. Jednym ze sposobów stawienia czoła korkom – i to sposobem bardzo zdrowym – jest jeżdżenie rowerem do szkoły czy pracy - mówi Piotr Parnowski, prezes firmy AMS, organizującej konkurs.

Patronami medialnymi konkursu są tygodnik „Media i Marketing Polska”, portal Gazeta.pl oraz radio TOK FM. Audytorem konkursu jest firma KPMG.



Zdjęcie: Paweł Klimkowski