okładka
okładka
strona główna w numerze kluby rowerowe kalendarium forum razem na rower galeria czytelników w następnym numerze regulaminy konkursów archiwum o nas redakcja reklama prenumerata sieć sprzedaży

skomentuj »
n.p.m.
partnerzy

trasymasy.pl

sportportal.pl

twojmedyk.pl

Reklama

pierwszy rower
strona główna >> 3/2016 >> 3/2016 >> Tysiąc z groszem!

nowości

Gravelowe buty

Mamy już gravelowe opony, ramy, torby, koła, hamulce, widelce, gravelowe stroje i należy tylko wypatrywać gravelowych bidonów i... »

Kawa dla kolarzy

Czy są wśród nas prawdziwi kawosze? Nie mam najmniejszych wątpliwości – w końcu, gdy w czasie rowerowego spotkania padnie temat... »

System antykapciowy

Schwalbe zaprezentowało kolejny system zastępujący dętki, czyli Urban Airless System. Dzięki specjalnej, termokurczliwej, poliuretanowej... »

Torba na rower

Tym razem prezentujemy nieco inną torbę – Accent wprowadził do sprzedaży niedrogi pokrowiec, który przyda się, kiedy rower musi... »

poradniki

Z bagażem na plecach lub… biodrach

Lekki, wszechstronny i wygodny. Właśnie taki powinien być dobry plecak rowerowy. Jeszcze lepiej, jeśli nie odczujecie jego obecności na... »

Poradniki >> rowery miejskie za 1000-1200 złotych


Tysiąc z groszem!

Jakub Biernacki
Rynek nowych rowerów miejskich jest w zasięgu ręki?
Dobry rower miejski nie tylko nie musi, ale i wręcz nie może być drogi. Czy środek lokomocji, którego nie możemy zostawić pod supermarketem albo na firmowym parkingu, będzie dobrze spełniał swoją funkcję? 
 
Przyjrzeliśmy się ofercie producentów rowerów i doszliśmy do wniosku, że rowerów za 1000 złotych wcale nie ma dużo. A już takich, których producenci nie wstydzą się pokazać w czasopiśmie, jest jak na lekarstwo! Na szczęście mamy dla Was kilka udanych propozycji.  
Poszukując roweru miejskiego, wielu kupujących w pierwszej kolejności udaje się na targowisko lub do znanego w mieście handlarza, który po sprzęt jeździ do Niemiec, Holandii, Francji czy Danii. Oczywiście każdy rower, jaki możemy zobaczyć, został „osobiście wybrany i odebrany spod domu od przemiłego poprzedniego właściciela”. W ten sposób zostajemy zapewnieni, że rower opuścił go w sposób legalny, a na dodatek został doceniony jako świetnej jakości inwestycja. Niestety nie mogąc tego w żaden sposób zweryfikować, musimy wierzyć na słowo i nie zaprzątać sobie głowy przeszłością nabytku. Tym, którzy przebrną przez dylematy natury moralnej, pozostaje jeszcze dokładnie ocenić stan techniczny nowego nabytku: ramy i napędu, kształt i stopień zużycia kół i opon oraz praktyczność zastosowanych rozwiązań... Tylko po co to wszystko, skoro rynek nowych rowerów jest w zasięgu ręki? Czterema rowerami miejskimi za 1000-1200 złotych zamierzam Wam pokazać, że jest w czym wybierać. 
Zaprezentowane modele przedstawiają kilka różnych podejść do tematu roweru miejskiego. Mamy tu wygodny, miejski cruiser z elementami BMX, mamy rasowego holendra polskiego pochodzenia, a także dwa rowery typu „damka” o nisko poprowadzonych rurach, co gwarantuje wygodne wsiadanie. Znacząco różni się geometria ram. 
 
Przegląd rowerów miejskich:
Medano Artist Mint 1-b
B'twin Elops 320
Maxim Stromsholm 3b
Romet Vintage D
 
 


Zdjęcie: Jakub Biernacki