okładka
okładka
strona główna w numerze kluby rowerowe kalendarium forum razem na rower galeria czytelników w następnym numerze regulaminy konkursów archiwum o nas redakcja reklama prenumerata sieć sprzedaży

skomentuj »
n.p.m.
partnerzy

twojmedyk.pl

sportportal.pl

trasymasy.pl

Reklama

pierwszy rower
pierwszy rower
strona główna >> 2/2016 >> Musicie być świadomi ryzyka!

nowości

Opona po francusku

Mavic o sakwiarzach nie myśli, ale produkuje dobre opony dla graveli, które z powodzeniem sprawdzą się w turystyce! Yksion Allroad XL to... »

Z bidonem na ścianie?

Gdy po długiej i męczącej podróży wrócisz do domu i zapragniesz schłodzić się którymś z butelkowanych trunków,... »

Towarzysz do przyczepki

Twoje dziecko w przyczepce potrzebuje towarzysza? Qeridoo ma w swojej ofercie miękkiego, pluszowego i zawsze gotowego do drogi przyjaciela! Na... »

1x13

To się musiało wydarzyć! Hiszpańska marka Rotor, znana głównie z produkcji owalnych korb, pokazała sterowany hydraulicznie zestaw... »

Dla najmłodszych

Hamax wprowadził do swojej oferty nowy fotelik! Model Amaze jest nieco tańszy niż topowy Caress, wyposażono go w możliwość odchylania do tyłu... »

Bagażnik od Ortlieba

Gdy czasopisma branżowe zachwycają się ideą bikepackingu, Ortlieb nie zapomina o sakwiarzach! Do sprzedaży trafił wypasiony bagażnik... »

Dahon Vitesse D8

rowertest >> Przeczytaj test Dahon Vitesse D8 »

poradniki

W pogoni za przyczepnością

Amortyzacja w rowerze »

Korespondencja >> Australia, część II


Musicie być świadomi ryzyka!

Michał Sitarz
Przez rzekę Barnett (Gibb River Road)
Pierwsze dwa dni na Gibb River Road to mozolne brnięcie, nieustanne wstrząsy, które solidnie dają się we znaki naszym ciałom i naszym rowerom. Przypuszczam, że nawet najwięksi rowerowi masochiści musieliby się bardzo postarać, aby uznać początkowe 150 kilometrów za przyjemne. 
 
Pewien kierowca stwierdza, że po 200 kilometrach nawierzchnia poprawi się. W opinii innego równiarka dotarła do punktu oddalonego o 320 kilometrów od rzeki Pentecost i druga część drogi będzie wyraźnie lepsza. Jakże kłóci się to z opinią niemłodej już pary z potężnej toyoty, która z przekonaniem stwierdza, że przejechawszy całość trasy, nie dostrzegli jakiejś wyraźnej różnicy w jakości nawierzchni. Na całym odcinku będzie równie fatalna. 
Przekraczamy kilka absolutnie przepięknych rzek, takich jak Durrack, Hann czy Barnett. W ich sąsiedztwie rosną okazałe drzewa papierowe, potężne drzewa białe i żółte oraz wiele innych przedstawicieli eukaliptusów. Do tego niezliczona liczba ptaków najprzeróżniejszych gatunków. Tutejsze rzeki wytworzyły w krajobrazie Kimberley wiele spektakularnych wąwozów, które wypełnione krystalicznie czystą wodą dają nam wytchnienie w upalne dni. Każdy jest inny od poprzedniego. W Barnett nie ma żywej duszy, jest za to najczystsza woda, w jakiej dane nam było się kąpać. Manning oferuje możliwość pływania pod pięknym wodospadem, Galvans jest kameralny, ukryty wśród gęstych zarośli. Przejeżdżamy przez Góry Króla Leopolda, które urzekają pięknem skał, egzotyką, bujną roślinnością. W wąwozie Windjana przechadzamy się w bliskości kilkudziesięciu krokodyli wylegujących się w słońcu. To tak zwane freshies, krokodyle słodkowodne, nieczęsto decydujące się otworzyć paszczę pełną wielkich i ostrych zębów na człowieka. Nie mniej interesujące od krokodyli są wysokie na kilkadziesiąt metrów ściany wąwozu, które miliony lat temu były częścią wielkiej rafy. 
 
Więcej: czytaj w numerze „Rowertouru”
 
 


Zdjęcie: Michał Sitarz