okładka
okładka
strona główna w numerze kluby rowerowe kalendarium forum razem na rower galeria czytelników w następnym numerze regulaminy konkursów archiwum o nas redakcja reklama prenumerata sieć sprzedaży

skomentuj »
n.p.m.
partnerzy

trasymasy.pl

sportportal.pl

twojmedyk.pl

Reklama

pierwszy rower
strona główna >> 8/2015 >> 8/2015 >> Bagaż pod ręką

poradniki

Nim będzie za późno

Zapewne pamiętacie te chwile, gdy Wasz rower był zupełnie nowy.  Jego lśniący lakier jeszcze nie nosił śladów po przebytych... »

Poradniki >> torby na kierownicę


Bagaż pod ręką

Łukasz Wiśniowski
Torba na kierownicę przydadzą się zarówno na krótkie wycieczki, jak i dłuższe wyprawy
Torba na kierownicę pozwala zabrać w podróż najpotrzebniejsze drobiazgi i korzystać z nich praktycznie bez schodzenia z roweru. Jej montaż jest możliwy na zdecydowanej większości kierownic. 
 
Każdego roku przybywa na rynku nowych modeli, których mnogość może coraz bardziej utrudniać dokonanie zakupu. Na co w takim razie zwracać uwagę przy wyborze? Torby na kierownicę, podobnie jak sakwy montowane na bagażniku, można podzielić na dwa rodzaje, które na potrzeby tekstu nazywać będę wyprawowymi i wycieczkowymi. Czym się od siebie różnią? 
Warto się najpierw pokusić o próbę zdefiniowania wyprawy i wycieczki rowerowej. Dla mnie wyprawa to trwający więcej niż kilka dni wyjazd, w trakcie którego cykloturysta jest zdany głównie na siebie i cały potrzebny do przetrwania ekwipunek wiezie na swoim rowerze. Celem wyprawy są często odludne bądź nawet dzikie tereny, gdzie niezawodność sprzętu ma kluczowe znaczenie. Nieprzewidywalne warunki pogodowe wymagają również, by sprzęt wyprawowy charakteryzował się pełną wodoszczelnością. Wycieczki to z kolei krótkie, maksymalnie kilkudniowe, często weekendowe, wypady za miasto. Ze względu na ograniczenia czasowe rzadko odbywają się z dala od cywilizacji, dlatego niezawodność sprzętu, choć oczywiście pożądana, ma tu drugorzędne znaczenie.
Wyprawowa torba na kierownicę będzie charakteryzowała się zatem prostą, ale solidną konstrukcją bez udziwnień. Całkowicie odporne na przemakanie materiały będą łączone za pomocą zgrzewania lub sklejania, a nie szycia. Wyprawowa torba nie powinna mieć zamków błyskawicznych, ponieważ nawet najlepsze z nich nie gwarantują stuprocentowej bezawaryjności, jak również nieprzemakalności. 

Przegląd wybranych modeli:
Ortlieb Ultimate6 L Plus
Topeak Handlebar Bag DX
Thule Pack’n Pedal Handlebar Bag
Sport Arsenal Expedice 
Mainstream 
  MSX CLS-55-MX PREMIUM
Basil Sport Design Front Bag
Abus ST2400 KF
Deuter City Bag
 
Więcej: czytaj w numerze „Rowertouru”
 


Zdjęcie: Marzena Cecuła
 

Parse error: syntax error, unexpected end of file, expecting variable (T_VARIABLE) or ${ (T_DOLLAR_OPEN_CURLY_BRACES) or {$ (T_CURLY_OPEN) in /home/kruszonaol/ftp/rowertour/panel/bbclone/var/access.php on line 164