okładka
okładka
strona główna w numerze kluby rowerowe kalendarium forum razem na rower galeria czytelników w następnym numerze regulaminy konkursów archiwum o nas redakcja reklama prenumerata sieć sprzedaży

skomentuj »
n.p.m.
partnerzy

trasymasy.pl

sportportal.pl

twojmedyk.pl

Reklama

strona główna >> 11/2014 >> Niech nadejdzie globalne ocieplenie

poradniki

Rowerem do pracy

Ulica, praca, a po drodze lotna premia zwieńczona kawą. Tak wygląda codzienność wielu z nas. Ta może być jednak jeszcze lepsza dzięki lekkiej... »

Rower w mieście >> raport Rowertouru


Niech nadejdzie globalne ocieplenie

Marek Rokita
Lublin, rondo rowerowe

Czy żyjemy w miastach przyjaznych rowerzystom? Czy ich władze robią wszystko, by poruszanie się po ulicach na dwóch cienkich i kruchych kółkach było wygodne i bezpieczne, a do tego zapewniało szybkie przedostanie się z jednego miejsca na drugie? Na tych stronach nie otrzymacie prostej i wiążącej odpowiedzi, ale możecie wzbogacić swoją wiedzę i zbudować własną opinię.

Raporty „Rowertouru” mają już całkiem długą historię – niemal tak długą jak sam tytuł. Przypomnijmy, pierwszy raport „Rower w mieście” – jeszcze bez rankingu – ukazał się w maju 2010 roku, następny – dwa lata później w listopadzie. Teraz znowu jest listopad i znów parzysty rok. I ponownie przebadaliśmy największe polskie miasta, by dowiedzieć się, czego w nich mogą oczekiwać rowerzyści.
Wydawałoby się, że dwa lata to niewiele, jednak zarówno lektura informacji na temat roweru w polskich miastach, jak i druga edycja naszego rankingu pokazują, że wcale tak nie jest. Przeciwnie, dwa lata to całkiem sporo. Niektórzy stanęli w miejscu, inni jeszcze nie ruszyli. Ale są i tacy, u których rowerowe przyspieszenie to całkiem rzeczywiste zjawisko. Oczywiście duża w tym zasługa dyrektyw unijnych oraz funduszy europejskich. Jednak niewątpliwie największy wpływ macie Wy – polscy miejscy rowerzyści, których jest coraz więcej i którzy wywieracie coraz mocniejszy wpływ na politykę transportową w miastach. Nie znaczy to, niestety, że rower jest już w nich priorytetowym środkiem lokomocji, ale prawdopodobieństwo, że tak się stanie, jest z pewnością coraz większe.
Tak jak dwa lata temu, i teraz zaprosiliśmy do udziału w badaniu 41 największych miast. Jednak w porównaniu z poprzednią edycją raportu jest w tym roku kilka zmian, dzięki którym chcieliśmy uzyskać rzetelniejszy obraz miejskorowerowej rzeczywistości.

Więcej: czytaj w numerze „Rowertouru”



Zdjęcie: Marek Rokita