okładka
okładka
strona główna w numerze kluby rowerowe kalendarium forum razem na rower galeria czytelników w następnym numerze regulaminy konkursów archiwum o nas redakcja reklama prenumerata sieć sprzedaży

skomentuj »
n.p.m.
partnerzy

trasymasy.pl

sportportal.pl

twojmedyk.pl

Reklama

pierwszy rower
strona główna >> 9/2014 >> Napęd po polsku

poradniki

Nim będzie za późno

Zapewne pamiętacie te chwile, gdy Wasz rower był zupełnie nowy.  Jego lśniący lakier jeszcze nie nosił śladów po przebytych... »

Nowości


Napęd po polsku

 
Grzegorz Zieliński – siedmiokrotny mistrz Polski w downhillu – wykorzystał swoje doświadczenia i opracował zupełnie nowy system napędu w rowerze! Stworzył markę Nuseti i Inner Drive System (IDS) – napęd wykorzystujący 16-stopniową skrzynię biegów, ukrytą w niezwykle masywnym środku suportu. Ruch korb natychmiast przekazywany jest na przekładnię i już zredukowany przenosi się wraz z ukrytym wewnątrz ramy łańcuchem bezpośrednio na koło. Skomplikowane? No pewnie! Zieliński pracował nad tym przez kilka lat, ale wyniki są imponujące: zakres przełożeń wynosi 570 procent (od 0,66 do 3,77), łańcuch jest w stu procentach chroniony przed zabrudzeniem czy przemoczeniem, a na dodatek stale obraca się wewnątrz kąpieli olejowej. Przełożenie można zmieniać w czasie postoju, a także przy dużym obciążeniu, a dodatkowym atutem jest genialnie prosty sposób montażu i zdejmowania koła. Niestety, w chwili obecnej Nuseti to dopiero projekt, który zbiera fundusze na wdrożenie produkcji. Grzegorz Zieliński musi zebrać aż 500 000 funtów, a skoro trzymacie w rękach ten numer „Rowertouru”, to znaczy, że zbiórka właśnie dobiega końca. Zajrzyjcie na: nuseti.com i sami sprawdźcie, czy mu się udało! 
Cena: 2045 funtów (w przedsprzedaży za samą ramę i zintegrowany osprzęt)


Zdjęcie: Nuseti