okładka
okładka
strona główna w numerze kluby rowerowe kalendarium forum razem na rower galeria czytelników w następnym numerze regulaminy konkursów archiwum o nas redakcja reklama prenumerata sieć sprzedaży

skomentuj »
n.p.m.
partnerzy

trasymasy.pl

sportportal.pl

twojmedyk.pl

Reklama

pierwszy rower
strona główna >> 6/2014 >> Dlaczego nie można kupić biletu PKP Intercity na przewóz roweru przez internet i w automacie biletowym?

poradniki

Nim będzie za późno

Zapewne pamiętacie te chwile, gdy Wasz rower był zupełnie nowy.  Jego lśniący lakier jeszcze nie nosił śladów po przebytych... »

Kalejdoskop >> Dręczy mnie pytanie


Dlaczego nie można kupić biletu PKP Intercity na przewóz roweru przez internet i w automacie biletowym?

Marek Rokita
 

To był jesienny dzień. Rano. Ja i mój rower. I długa kolejka do kasy, a czasu wcale nie za wiele. Od czego są jednak kolejowe biletomaty?! Już nie raz ratowały mnie z – wydawałoby się – większych opresji. Jedna próba, druga, trzecia… Nie, nie można, niemożliwe. A jak później się przekonałem, przez internet również biletu na rower kupić nie można. Dlaczego? Z tym pytaniem zwróciłem się do biura prasowego spółki PKP Intercity SA.
Obecnie PKP Intercity pracuje nad rozwiązaniem umożliwiającym zakup biletu na przewóz roweru w biletomatach oraz przez internet. Zmiany te mają dostosować system sprzedaży biletów tak, aby dostępne były tam wszystkie oferty przewoźnika. […]
Jeżeli zdecydujemy się na zakup biletu na rower już na pokładzie pociągu – gdzie są jeszcze dostępne wolne miejsca rowerowe – za jego wydanie musimy dopłacić 10 złotych. Jest to standardowa opłata pobierana w przypadku sprzedaży biletów w pociągu. Wyjątkiem jest sytuacja, w której pasażer kupił już bilet przez internet, a w ostatniej chwili decyduje się na podróż z rowerem. Wtedy dodatkowy bilet na rower kupuje w pociągu, ale nie musi dopłacać 10 złotych za jego wydanie.
Beata Czemerajda
Biuro Komunikacji i Public Relations w PKP Intercity SA
Jeśli pomyślicie, że to krótka i zdawkowa odpowiedź, jesteście w błędzie. Była ona znacznie dłuższa, ale niestety nie dotyczyła kwestii, o którą zapytałem. Dowiedziałem się na przykład – po raz kolejny – o zasadach przewozu rowerów w pociągach TLK i EIC, a także o planach zwiększenia liczby składów z przedziałami rowerowymi. Na prośbę o podanie bardziej szczegółowych informacji odnoszących się do interesującej mnie kwestii, nie doczekałem się odpowiedzi.

Więcej: czytaj w numerze „Rowertouru”