okładka
okładka
strona główna w numerze kluby rowerowe kalendarium forum razem na rower galeria czytelników w następnym numerze regulaminy konkursów archiwum o nas redakcja reklama prenumerata sieć sprzedaży

skomentuj »
n.p.m.
partnerzy

twojmedyk.pl

sportportal.pl

trasymasy.pl

Reklama

pierwszy rower
pierwszy rower
strona główna >> 6/2013 >> Podróżniczy high-class

nowości

Korkowe hamulce

Wiedzieliście, że do karbonowych obręczy można zastosować korkowe klocki hamulcowe? Właśnie takie okładziny proponuje Bontrager pod nazwą... »

Adapter Crosso

W korespondencji przychodzącej do redakcji często powtarza się pytanie o to, jak zamocować sakwy Crosso do bagażników o konstrukcji... »

Kask Robin Hooda

Znany i ceniony kask Roam firmy Met doczekał się nowej, limitowanej wersji kolorystycznej: Sherwood. To właśnie odcienie zieleni, występujące w... »

Kosmetyki na zakręty

Aż 36 agrafek musieli pokonać kolarze startujący w Giro d'Italia, by wspiąć się na słynne Cima Coppi. Dwóch z nich: Alberto Contador i... »

Koszulka lekko dopasowana

Kolory rzucające się w oczy, materiał najwyższej jakości, krój lekko dopasowany. Kto powiedział, że koszulki opracowane z myślą o... »

Trójkołowy składak

Osoby mające trudności z poruszaniem się na dwukołowym rowerze, które jednak nie chcą rezygnować z aktywności, mogą mieć spory... »

poradniki

Na jesienno-zimową pluchę

Pęd chłodnego powietrza dodatkowo potęguje uczucie przenikającego ciało zimna. Wie o tym każdy, kto choć raz zasmakował przejażdżki w zimne... »

Przegląd >> rowery trekkingowe za 3000-4000 złotych


Podróżniczy high-class

Jakub Biernacki
 

Przeglądając oferty rowerów trekkingowych, zauważymy, że wielu polskich dystrybutorów nie sprzedaje rowerów kosztujących więcej niż 3000-4000 złotych. Pojedyncze firmy oferują co prawda modele nawet kilkukrotnie droższe, można jednak przyjąć, że właśnie ta kategoria cenowa to polski high-class wśród rowerów trekkingowych. Na co w tej cenie możemy liczyć?
Kupując rower za ponad 3000 złotych, możemy już oczekiwać dopieszczenia. Trzeba jednak pamiętać, że w takich modelach producenci też muszą szukać kompromisów. Część stawia na dobrą ramę i amortyzator, ewentualnie hamulce – oszczędzając na stosunkowo tanich i łatwych do wymiany elementach napędu. Inni montują możliwie jak najwyższej klasy osprzęt i nie oczekują od kupującego samodzielnej troski o wymianę słabszych elementów. Jeszcze inni kładą nacisk na efektowne błyskotki: tylną przerzutkę i wypasione hamulce. Trzeba przyznać, że wybór wcale nie jest łatwy.

Rowery, które wzięły udział w przeglądzie:


Kellys Aeron Fot. Kellys
B’Twin Riverside 07 Fot. Decathlon
Ghost TR 5100 Fot. Secesja
Kross Trans Global Fot. Kross
Kettler Traveller 5.3 Fot. Kettler