okładka
okładka
strona główna w numerze kluby rowerowe kalendarium forum razem na rower galeria czytelników w następnym numerze regulaminy konkursów archiwum o nas redakcja reklama prenumerata sieć sprzedaży

skomentuj »
n.p.m.
partnerzy

trasymasy.pl

sportportal.pl

twojmedyk.pl

Reklama

pierwszy rower
strona główna >> 6/2013 >> Podróżniczy high-class

nowości

Przerzutka bez kabli

Rowerowy świat zatrząsł się w posadach. Wszyscy mówią tylko o jednym: SRAM pokazał system AXS, czyli elektroniczne i bezprzewodowe... »

Opony dla zbyt szybkich!

Schwalbe nie udaje, że rowery elektryczne rozpędzają się tylko do 25 km/godz. Dla tych, których ograniczenia i limity nie interesują i... »

Buty cywilne

Sidi zawsze było znane z produkcji butów przeznaczonych raczej do sportu, niż do rekreacji. Zaawansowane modele szosowe i MTB wciąż... »

poradniki

E-kity bez kitu

Czy się nam to podoba, czy nie, rowery elektryczne zalewają rynek i coraz częściej pojawiają się na szlakach i drogach. Taki jest trend i... »

Wygoda i moc

Buty to często bardzo niedoceniany element ubioru rowerzysty. W odróżnieniu od tych, które nosimy na co dzień, te rowerowe... »

Przegląd >> rowery trekkingowe za 3000-4000 złotych


Podróżniczy high-class

Jakub Biernacki
 

Przeglądając oferty rowerów trekkingowych, zauważymy, że wielu polskich dystrybutorów nie sprzedaje rowerów kosztujących więcej niż 3000-4000 złotych. Pojedyncze firmy oferują co prawda modele nawet kilkukrotnie droższe, można jednak przyjąć, że właśnie ta kategoria cenowa to polski high-class wśród rowerów trekkingowych. Na co w tej cenie możemy liczyć?
Kupując rower za ponad 3000 złotych, możemy już oczekiwać dopieszczenia. Trzeba jednak pamiętać, że w takich modelach producenci też muszą szukać kompromisów. Część stawia na dobrą ramę i amortyzator, ewentualnie hamulce – oszczędzając na stosunkowo tanich i łatwych do wymiany elementach napędu. Inni montują możliwie jak najwyższej klasy osprzęt i nie oczekują od kupującego samodzielnej troski o wymianę słabszych elementów. Jeszcze inni kładą nacisk na efektowne błyskotki: tylną przerzutkę i wypasione hamulce. Trzeba przyznać, że wybór wcale nie jest łatwy.

Rowery, które wzięły udział w przeglądzie:


Kellys Aeron Fot. Kellys
B’Twin Riverside 07 Fot. Decathlon
Ghost TR 5100 Fot. Secesja
Kross Trans Global Fot. Kross
Kettler Traveller 5.3 Fot. Kettler