okładka
okładka
strona główna w numerze kluby rowerowe kalendarium forum razem na rower galeria czytelników w następnym numerze regulaminy konkursów archiwum o nas redakcja reklama prenumerata sieć sprzedaży

skomentuj »
n.p.m.
partnerzy

trasymasy.pl

sportportal.pl

twojmedyk.pl

Reklama

pierwszy rower
strona główna >> 3/2011 >> Czy wiesz, za co płacisz?

poradniki

Nim będzie za późno

Zapewne pamiętacie te chwile, gdy Wasz rower był zupełnie nowy.  Jego lśniący lakier jeszcze nie nosił śladów po przebytych... »

Poradniki >> kupujemy nowy rower


Czy wiesz, za co płacisz?

Łukasz Wiśniowski
Zanim kupisz rower zwróć uwagę na różne jego elementy

Zima nie odpuszcza, ale wiosna już zbliża się wielkimi krokami. Wraz z nią część z Was będzie się rozglądać za nowym rowerem. Pojawią się pytania, jaki jednoślad najlepiej wybrać, ile powinien kosztować i co tak naprawdę otrzymamy w zamian za wydane pieniądze.

Abyście łatwiej mogli się zorientować w cenach i wyposażeniu nowych rowerów w sezonie 2011, przedstawię różnice w specyfikacjach rowerów górskich na podstawie oferty jednej z bardzo dobrych, a nawet ekskluzywnych marek, którą określę jako X. Dla pełniejszego obrazu porównam ją do oferty innej marki (będę ją nazywał Y). Y to marka dobra, choć już nie tak ekskluzywna jak X. Gdzieniegdzie w zestawieniu pojawi się działająca lokalnie i rozpoznawalna wyłącznie w Polsce marka Z, znana z bardzo dobrze wyposażonych rowerów w przystępnych cenach.
W odniesieniu do markowych rowerów za dolną granicę cenową sensownie skonstruowanego, nowego jednośladu, przeznaczonego do spokojnej, rekreacyjnej jazdy należy przyjąć 1300-1500 złotych. Jednoślad w tej cenie powinien mieć aluminiową ramę, 21-biegowy napęd, prosty konstrukcyjnie amortyzator. Nie powinien sprawiać problemów w eksploatacji, a jego podstawowe mechanizmy mają działać na zadowalającym poziomie. Większość komponentów ma posłużyć kilka lat, bez konieczności wymiany czegokolwiek zaraz po zakupie. Można oczywiście spróbować lepiej dopasować do siebie gotowy rower, wymieniając to i owo, jednakże nie powinno być to koniecznością, a jedynie zachcianką podkreślającą rowerową pasję użytkownika.
Jako punkt odniesienia przedstawię na początku wyposażenie kosztującego 1049 złotych roweru marki Y, zaznaczając jednocześnie, że nie jest to najtańszy rower w kolekcji tej marki. Tworzy je aluminiowa rama, stalowy amortyzator, stalowe korby, stalowa kierownica i wspornik siodełka z archaicznym jarzmem. Na szczęście łożyska sterów i aluminiowy wspornik kierownicy są już w systemie ahead. Przerzutki to produkty Shimano z najtańszej serii TX. Reszta komponentów… po prostu jest. Tak zbudowany rower będzie oczywiście jeździł. To nadal produkt dobrej marki. Nie można jednak oczekiwać od niego ani dobrej trwałości, ani wysokiej jakości działania.

Więcej: czytaj w numerze „Rowertouru”

 



Zdjęcie: Łukasz Wiśniowski
 

Parse error: syntax error, unexpected end of file, expecting variable (T_VARIABLE) or ${ (T_DOLLAR_OPEN_CURLY_BRACES) or {$ (T_CURLY_OPEN) in /home/kruszonaol/ftp/rowertour/panel/bbclone/var/access.php on line 164