okładka
okładka
strona główna w numerze kluby rowerowe kalendarium forum razem na rower galeria czytelników w następnym numerze archiwum o nas redakcja reklama prenumerata sieć sprzedaży

skomentuj »
n.p.m.
partnerzy

twojmedyk.pl

sportportal.pl

trasymasy.pl

Reklama

pierwszy rower
pierwszy rower
strona główna >> Restrap: Torba podsiodłowa Restrap (14 litrów)

nowości

Elektryzujące urządzenie

Adapter Busch + Muller E-Werk służy do zasilania urządzeń elektronicznych (np. GPS, smartphone) energią dostarczaną z piasty z prądnicą. Gdy... »

Ciuszki pod spód

Accent pokazał dwie damskie „potówki”: koszulki Elene Lady w wersji z krótkim lub długim rękawem zostały wykonane z... »

Basama: Basama Sakpak uprząż + drybag (19 litrów)

Drugi w tym numerze zestaw do bikepackingu pochodzi z Czech i składa się z dwóch osobno sprzedawanych produktów: mocowanej do... »

poradniki

Szosą w teren

Rowery typu gravel właśnie przeżywają swoje pięć minut. Będąc swoistą wariacją na temat roweru szosowego i przełajowego, mają być... »

Nowości


Restrap: Torba podsiodłowa Restrap (14 litrów)

 
Pochodząca z Wielkiej Brytanii (a dokładnie z Yorkshire, czym dumnie się chwali) rodzinna firma, w swych przeznaczonych do bikepackingu torbach podsiodłowych zastosowała ciekawe rozwiązanie. Zamiast jednej torby użyto zestawu – mocowanej na stałe uprzęży, w której z kolei umieszcza się jednostronnie zwijany drybag, czyli worek wykonany z nieprzemakalnego materiału, zwijany w żeglarskim stylu na jednym końcu. 14 litrów pojemności (do wyboru także wersja 8-litrowa) pozwala pomieścić całkiem sporo bagażu, a możliwość szybkiego zdjęcia torby z roweru ułatwia pakowanie, przeszukiwanie i rozpakowywanie ekwipunku. Uprząż wykonano ze sztywnego i wytrzymałego materiału Cordura 1000D. Instalowanie odbywa się jednorazowo: na sztycy znajduje się podwójne mocowanie na mocne rzepy, a pod prętami siodełka należy przełożyć dwa wzmocnione i usztywnione paski, których zadaniem jest utrzymanie całości ciężaru. Montaż nie wymaga użycia żadnych narzędzi, jest też bardzo prosty i intuicyjny. Brak stelaża wiąże się oczywiście z mniejszą sztywnością i skłonnością do „majtania” ekwipunkiem w czasie jazdy, ale testy praktyczne na trasach XC i – dla pewności – pumptracku nie wykazały znaczących problemów z zachowaniem obciążonego roweru (testowy bagaż ważył 5,5 kg). Po umieszczeniu drybaga w uprzęży należy spiąć dwa troki boczne (wsuwane bokiem klamry z magnesem) oraz trok kompresujący na szczycie sakwy (także wyposażony w magnes). Troki świetnie radzą sobie z kompresowaniem zawartości, a drybag bardzo dobrze trzyma się na swoim miejscu. Ponadto pod spodem znajduje się elastyczna linka, pod którą zmieścimy dodatkowy (odporny na błoto!) bagaż. 
Cena: 479,99 zł
 
Dystrybutor: bikepackers.com.pl
 
 


Zdjęcie: Restrap