okładka
okładka
strona główna w numerze kluby rowerowe kalendarium forum razem na rower galeria czytelników w następnym numerze archiwum o nas redakcja reklama prenumerata sieć sprzedaży

skomentuj »
n.p.m.
partnerzy

twojmedyk.pl

sportportal.pl

trasymasy.pl

Reklama

pierwszy rower
pierwszy rower
strona główna >> 10/2017 >> Tam, gdzie kończą się Bałkany

nowości

Limitowane buty

Rowerzyści uwielbiają limitowane edycje produktów – przynajmniej ci, którzy wyszukują nowości dla „Rowertouru”!... »

W drogę z ukochanym...

… pieskiem. Basil – znany producent sakw, koszy i akcesoriów do rowerów miejskich, zaprezentował koszyk na bagażnik,... »

Laweta dla cyklisty

Polska myśl techniczna nie ustaje w poszukiwaniach swojej niszy w rowerowym świecie. Mamy już świetne przyczepki pod sakwy, mamy sakwy, a... »

Dla wymagających

Nowa opona w rodzinie Schwalbe Marathon: GT Tour łączy zaawansowaną ochronę przed przebiciem (6/7 w skali Schwalbe Protection) z nowym profilem... »

Składak na doby

Słynne składaki amerykańskiej firmy DAHON będzie można w tym sezonie nie tylko kupować, ale też wypożyczać. Dzięki możliwości złożenia... »

Skutecznie i bez obijania

Zapięcie Axa Holding 1000 wyróżnia się możliwością wygodnego złożenia do niewielkich rozmiarów i umocowania na przykład na... »

poradniki

Lekka i oddychająca

Nikt z nas nie lubi, gdy mokra od potu odzież lepi się do ciała. Korzyści, jakie płyną ze stosowania termoaktywnego ubioru przemawiają za tym,... »

Qeridoo Kidgoo 2

 rowertest >> Qeridoo Kidgoo 2 »

Na szlaku >> Kreta


Tam, gdzie kończą się Bałkany

Maciej Kot
Silny wiatr w plecy pomagał nam w pierwszych dniach wycieczki

Nasz plan był prosty: jechać tam, gdzie da się uciec przed polską jesienią, gdzie w komfortowych warunkach da się spać w namiocie, a w trakcie dnia dziewczyny będą mogły poszaleć w ciekawych dla nich miejscach. Te cieplarniane warunki były wymagane z jednego ważnego powodu – pierwszy raz ruszaliśmy na rowery we czwórkę i po raz pierwszy z dwuosobową przyczepką.

Zmiana niby niewielka, ale nie chcieliśmy ani zbyt skomplikowanej logistyki na początek, która po nocnym lądowaniu kończyłaby się jazdą w nocy po krzakach, jak na Gran Canarii, ani konieczności wożenia ubrań na każdą możliwość pogodową, jak w Serbii.
Szczególnie zimny i deszczowy koniec lata w środkowej Europie sprawił, że odrzuciliśmy wszystkie opcje samochodowe oraz bliższe samolotowe i tydzień przed odlotem zarezerwowaliśmy bilety na wciąż jeszcze gorącą i słoneczną Kretę.
Helena, debiutujący, dziewięciomiesięczny członek ekipy, pod którego dostosowaliśmy plany, nie miała – jak się potem okazało – specjalnych wymagań ani obiekcji: wsadzona do samolotu – leciała, do przyczepki – jechała, a do namiotu – spała. Jej starsza o trzy lata siostra Milena, zaprawiona już w życiu obozowym, leciała z wielką nadzieją na codzienne kąpiele w morzu i zobaczenie najprawdziwszej różowej plaży, a radość na myśl o dzieleniu przyczepki z siostrą była niezwykle szczera i urocza.
Optymistyczni rodzice nabierali pewnych wątpliwości powoli: nie tak szybko da się przecież dodać wagę dzieci (ok. 28 kg) do wagi przyczepki (ok. 15 kg) i odchudzonego bagażu taty (ok. 12 kg). A po tym dodawaniu wątpliwości dotyczyły już tylko tego, po co dodawać dalej, bo przecież wodę, pieluchy, zabawki i tak trzeba będzie zabrać do pakownego wózka, a mama i tak będzie musiała wozić kilka kilogramów więcej niż zawsze.

Więcej: czytaj w numerze „Rowertouru”
 



Zdjęcie: Maciej Kot