okładka
okładka
strona główna w numerze nagroda Rowertouru kluby rowerowe kalendarium forum razem na rower galeria czytelników w następnym numerze archiwum o nas redakcja reklama prenumerata sieć sprzedaży
pierwszy rower
skomentuj »
n.p.m.
partnerzy

centrumrowerowe.pl

znajkraj.pl

trasymasy.pl

sportportal.pl

Reklama

strona główna >> 6/2017 >> Odchudzamy rower

nowości

Oryginalny trenażer

Trenażery mają swoich zaciekłych wrogów i tych, którzy traktują je jako zło konieczne. Rzadko kto trenuje w domu, bo lubi –... »

Powrót M-BIKE’A

Pamiętacie polskiego producenta rowerów o nazwie M-BIKE, który kilka lat temu zniknął z rynku? Marka pochodząca z Jabłonnej koło... »

NuVinci zmienia nazwę

Znane piasty planetarne z bezstopniową regulacją przełożenia od tego roku będą dostępne pod nową nazwą: Enviolo. Piasta we... »

Otwieracz dla cyklisty

Na rynku pojawił się kolejny gadżet dla wielbicieli „niebieskiego” producenta akcesoriów rowerowych i outdoorowych, czyli marki... »

Kurtka w kolorze fluo

Firma Accent pokazała nowe kurtki uszyte z trójwarstwowego materiału z membraną Zero Wind. Przedni panel odblaskowy został wykonany z... »

FLR w Polsce

Buty włoskiej marki FLR mogą być interesującą alternatywą dla obuwia droższych producentów. Widoczne na zdjęciu turystyczne buty MTB... »

poradniki

Na Śnieżnik grubasem

Nienawidzę zimna. Od kiedy pamiętam, zawsze byłam zmarzluchem. Zimne ręce i stopy to moja zmora, a gdy tylko przychodzą pierwsze jesienne... »

Na siodełku bez bólu

Przygoda z rowerem zaczyna się w chwili, kiedy pierwszy raz na nim siądziesz i poczujesz więź, która pozostanie do końca życia.... »

Poradniki >> bikepacking


Odchudzamy rower

Rafał Buczek
Z ultralekkim ekwipunkiem możecie jechać na ultralekkim rowerze. Tutaj Kamil prezentuje podsiodłówkę o wadze 3 kg i rower ważący poniżej 7 kg
Żadna wyprawa rowerowa nigdy nie odbyłaby się bez… roweru. W przedostatnim odcinku cyklu „Podróżowanie w stylu ultralight” odchudźmy zatem ten absolutnie niezbędny element naszego wyposażenia. 
 
Zwolennicy bikepackingu, którzy rezygnują z kolejnych przedmiotów bądź wymieniają je na lżejsze, mogą pozwolić sobie również na lżejsze rowery wyprawowe. Jednoślad objuczony zaledwie sześcioma kilogramami sprzętu nie musi bowiem być już leniwym czołgiem. Nagle okaże się, że na wyprawę można nawet pojechać lekką szosówką. Z kolei rezygnacja z bagażników otworzy nowe możliwości osobom jeżdżącym po górach na fullach.
Jest sercem roweru, a odpowiednio dobrana przeżyje kilka kompletów kół oraz kilkadziesiąt opon czy łańcuchów. Jeśli będzie lekka, jest szansa, że i cały rower taki będzie. Świętym Graalem poszukiwanym przez wielu maniaków lekkości i bikepackerów jest tytan, który nie koroduje, elegancko wygląda i jednocześnie jest lekki, sztywny oraz wytrzymały. Niestety, ramy z tego materiału są trudno dostępne oraz bardzo drogie, warto więc rozejrzeć się za czymś przystępniejszym. Osobiście polecam aluminium. Zaletą ram z aluminium jest ich spora wytrzymałość, waga oraz przystępna cena. Minusem, że nie tłumią drgań. W sprzedaży są także ramy stalowe. Stal jest przez wiele osób materiałem bardzo niedocenianym. Wciąż pamiętamy ciężkie rowery z ramami wykonanymi z tak zwanych rur kanalizacyjnych (stal Hi-Ten). Rdzewiały i gięły się na potęgę. Dzisiaj jednak ramy ze stali mogą być naprawdę bardzo szlachetne i lekkie. Co więcej, okazuje się, że wybierają je rowerzyści ścigający się na długich dystansach! Dla przykładu –zeszłoroczny Transcontinental Race, czyli wyścig rowerowy z Geraardsbergen w Belgii do Çanakkale w Turcji (3800 km), wygrał Kristof Allegaert, jadący na rowerze szosowym ze stalową ramą marki Jaegher. 
 
Więcej: czytaj w numerze „Rowertouru”
 
 


Zdjęcie: Rafał Buczek